ASTRID a apărut din dorința comună de a face mai multe pentru comunitate. Ne plac tinerii și ne place să învățăm de la ei, așa că o asociație prin care să putem să le punem și lor la dispoziție cunoștințele și energia noastră era exact ce ne doream.

Noi suntem Bogdan și Ioana, plus o mână de prieteni și oameni dragi care ne ajută ori de câte ori e nevoie. Suntem prieteni de ceva ani buni și, la un moment dat, pe parcurs, ne-am dat seama că avem valori și dorințe comune în ceea ce privește ce facem cu viața noastră. Așa că am pus bazele ASTRID și, de-atunci, investim aici energie, resurse și idei.

Misiunea noastră e să transformăm spațiul rural românesc într-unul incluziv, propice dezvoltării personale și profesionale a tinerilor. În viziunea noastră, incluziunea socială și dezvoltarea tinerilor se pot obține printr-o combinație între educația formală, educație non-formală și schimburi de experiențe.

Bogdan Rusu este manager de proiect în administrația publică de aproape 10 ani, director executiv al Asociației GAL Someș-Nadăș din 2016, având studii în domeniul dezvoltării comunitare și planificării strategice.

„Consider că tinerii din mediul rural sunt prea puțin implicați în viața comunității, iar dezvoltarea acesteia poate fi impulsionată în mod decisiv de către tineri, dacă aceștia găsesc suficiente motive să își petreacă timpul chiar acolo, la ei în sat. 

De-a lungul timpului am fost implicat în mai multe proiecte care vizau tinerii însă de cele mai multe ori acele proiecte erau construite pentru echipele de implementare mai mult decât pentru tinerii vizați. 

De aceea, am decis să mă implic în mod direct și să fac lucrurile așa cum cred eu că trebuie făcute: cu transparență, bună credință și respect. 

Așa a apărut ASTRID pentru mine.”

Ioana Filipaș e implicată de peste 15 ani în domeniul lucrului cu tinerii, ca trainer, facilitator, profesor de seminar la Univ. Babeș-Bolyai, coordonator de voluntari, manager de proiect. A organizat și coordonat proiecte de tineret și tabere la nivel național, european și internațional.

Printre domeniile ei principale de interes se numără incluziunea socială, educația nonformală, metodele de educație bazate pe comunicare vizuală, participarea activă a tinerilor, lucrul cu persoane cu dizabilități, conștientizarea cu privire la diversitate și stereotipuri, cetățenia europeană.